Egy összegző kutatás szerint azok, akik sok nem erjesztett szójaterméket fogyasztanak, például tofut, ritkábban betegszenek meg tüdőrákban. Arra még mindig nincs bizonyíték, hogy maga a szója rendelkezne védő hatással, de a szójában levő vegyületekről, az izoflavonokról kimutatták, hogy laboratóriumi körülmények közt lassítják a ráksejtek szaporodását.
A minnesotai egyetemen olyan teszttel kísérleteznek, amelynek során a vizeletből megmondható, melyik dohányosnál a legnagyobb a tüdőrák kockázata.
A legújabb kutatások felvetették, hogy kapcsolat van a foszfátbevitel és a tüdőrák kockázata között. A foszfát a természetben is megtalálható anyag, a táplálékkal együtt jut be a szervezetbe. Számos mesterséges vagy feldolgozott élelmiszerben is megtalálható, például süteményekben, kólában, hús- és baromfitermékekben, sajtokban, konzervekben, fogkrémekben is.
A tüdőrákban szenvedő, nemdohányzó páciensek adatait vizsgálva arra jutottak amerikai kutatók, hogy a férfiak nagyobb arányban halnak meg ebben a betegségben, mint a nők. Egyelőre nem tudjuk, hogy mi az oka ennek a jelenségnek. A szerzők azt vizsgálták, hogy a kulturális különbségek hogyan befolyásolták a múltban a tüdőrákos férfiak és nők betegségének lefolyását.
Amerikai kutatók felfedezték azt a mechanizmust, amellyel a dohányzás tüdőrákot okozó genetikai elváltozásokat idéz elő. Kimutatták, hogy a cigarettafüst lelassítja egy fehérje termelődését a tüdősejtekben. Ez a fehérje kulcsszerepet játszik a DNS-t ért károsodások kijavításában, és önmaguk megsemmisítésére ösztönzi a hibás sejteket, még mielőtt azok elrákosodhatnának.
1 | 2 | 3
LEGJOBB CIKKEK
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
1 | 2